středa 13. srpna 2008

Jak vrátit licenci Windows [software]

Na serveru abclinuxu jsem narazil na velmi zajímavý článek o vracení licenčního štítku Windows. Také vám vadí, že musíte nový notebook kupovat s předinstalovaným operačním systémem, který nechcete? Pokud máte času nazbyt, můžete se pokusit vrátit licenci, máte na to právo.
Když totiž poprvé spouštíte systém, zobrazí se vám v podmínkách licenční smlouvy mimo jiné toto:
Použitím softwaru přijímáte tyto podmínky. Pokud je nepřijímáte, software nepoužívejte. Místo toho se obraťte na prodejce nebo instalátora a zjistěte jeho zásady náhrad ve formě peněz či zboží.
Pokud neodškrtnete, že s podmínkami souhlasíte, máte solidní naději na úspěch. Článek pojednává o vracení licence u společnosti Lenovo, ale podmínky by měly být stejné u všech výrobců.
ČTĚTE : Vrácení licence Windows u Lenovo ČR

Proč jsem se rozhodl na postup upozornit? Jednoduše proto, že mi vadí tato politika distribuce Windows-tedy provázání s hardwarem. Vadí mi, že si nemohu svobodně zvolit hardwarovou konfiguraci, aniž bych platil za software, který nechci a nepoužiji.
Rád bych tímto také vyjádřil obdiv autorovi, který si nenechal zavřít pusu pár stovkami a o celé záležitosti detailně informuje.

2 komentáře:

  1. Tak už jsem našel tenhle experimentální prostor! Zdravím Mr. Crtca. Taky už jsem o tom četl - na druhou stranu: tyhle OEM Win jsou zdaleka nejlevnějším legálním způsobem (mimo MSDN) jak se k nim dostat..

    OdpovědětVymazat
  2. Ale, pan mistr se přišel podívat, zdravím.. ;)
    Ano je to nejlevnější způsob, s tím souhlasím, jenže když si člověk vyhlédne určitou hardwarovou konfiguraci a ona je k dispozici jen s Vistou (svůj názor na ni jsem už publikoval), tak to zamrzí. O Linuxu nemluvě..

    OdpovědětVymazat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails