úterý 27. ledna 2009

Jak nainstalovat Leoparda [apple]


Protože jsem čerstvě switchnul, tedy změnil operační systém, rád bych se podělil o něco ze své košaté moudrosti. Hledáte-li jinde marně informace o instalaci systému Applu, tady máte nejdůležitější věci pěkně na hromadě. A to se vyplatí!

Jak nainstaluji OS X?
Pokud jsi například měnil disk, musíš provést novou instalaci. Stačí vrazit CD s Leopardem do mechaniky zvolit jazyk, zodpovědět pár otázek a...

Kam nainstaluji OS X, když systém nenabídne žádný disk?
To je lehký. Nevidíš ho, protože není naformátován na požadovaný filesystém. Vyber si z menu nahoře v liště Disk utility (je v jednom z těch měníček, teď si nevzpomenu v kterym) a disk sformátuj...

Na jaký filesystém mám disk sformátovat?
Po pročtení několika fór jsem se dověděl, že nejběžnější je HFS (Journalised). Neptej se mě proč, prostě formátuj.
Nezapomeň zvolit jméno disku, aby se ti po první instalaci nejmenoval Untitled1, jako se to stalo mě. Můžeš ho pojmenovat OS X, Macintosh HD, nebo třeba Karel, je to jedno a na funkci to nemá vliv.

Mám instalovat i další jazyky?
Nejsem si jistej, kdy se na tohle instalačka ptá, ale pokud nehodláš přepínat na jiný jazyk během používání systému, je dobré vybrat právě ten jeden vyvolený a ostatní neinstalovat. Ušetří ti to asi giga místa a to je jeden film...

Chce to něco kontrolovat, vypadá to, že to bude dlouho trvat, ale ta kontrola se dá zrušit, Mám..?
Kašli na to. Je to kontrola dat na instalačním disku, abys měl jistotu, že se to nainstaluje korektně. Nech kontrolu proběhnout, tu chvilku to snad vydržíš.

Nainstalováno. Zase se mě to na něco ptá. Co tam mám psát?
Pokud nejsi introvert, tak odpovídej. Co tam vyplníš je šumák, doporučuji použít skutečné údaje (nebo aspoň e-mail) hlavně v případě, že chceš využívat mail, idisk nebo jinou službu od Applu.
Steve slibuje, že tvoje údaje nezneužije. Pozor na zatrhávací políčko "Stay in touch", pokud je v něm fajfka, Steve ti občas pošle na mejl nějakou novinku ze svého sadu.
Když vyplníš svoje jméno, vygeneruje ti to jeho zkráceninu ve tvaru jmenoprijmeni. Takhle se bude jmenovat tvoje hlavní složka a nepude to změnit. V tomhle okamžiku to samozřejmě jde, takže koukej vybrat něco, na co se ti chce denně klikat.

Fertig. Tak to bylo v rychlosti k instalaci oesixka.
Možná se někomu zdá, že jsem to trochu odflákl, ale není na tom moc co zkazit, proto jsem sem hodil nejdůležitější body, jejichž shromáždění mi zabralo několik hodin. Určitě to pomůže nejednomu nováčkovi, protože já sám jsem nenašel relevantní informace na jednom místě (pokud tohle tedy pokládáte za relevantní info).

Jestli tomu rozumíš líp než já a našel`s v textu nesrovnalosti nebo faktické chyby, poděl se v diskusi, než si někdo kvůli mě zrakví počítač. Mě to takle bez problémů funguje, ale to neznamená, že mám všechno dobře.
Dík.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails