neděle 26. dubna 2009

Memoblock - poznámky na Mac [software]


Jedna věc, která mi na Macu fakt ale fakt moc chyběla, byla obdoba OneNote od Microsoftu, tedy intuitivní program pro správu poznámek. Alternativy byly buďto na hony vzdálené koncepci ovládání, nebo byly placené.
Memoblock je zdarma a jeho použití je velice jednoduché a efektivní. Po levé straně jsou jednotlivé složky poznámek, kterým lze přiřazovat názvy a barvy. Obsah složek se po kliknutí zobrazuje ve velkém okně. Není sice možné vytvářet textová pole, jako je tomu u OneNote, kde to jde opravdu snadno, ale program svou funkci plní na výbornou i tak.
Návdavkem je tu možnost synchronizace s iPodem, případně export do .rtf, .txt či vNote formátu. Zmínil bych ještě možnost zvukového upozornění na událost, která se bude hodit notorickým zapomětlivcům.
Vyhledávání ještě nefunguje úplně korektně, po nalezení výsledku se tento označí, takže pokud chcete hledat další, musíte kliknout zpět do vyhledávacího pole a stisknout enter. S ohledem na stáří softwaru lze tuto chybičku omluvit. Snad ji vývojáři s dalšími verzemi opraví.
Všem zapomětlivcům doporučuji alespoň vyzkoušet!

EDIT: POZOR! Po upgrade systému na vyšší verzi se mi ZTRATILY VEŠKERÉ POZNÁMKY, takže doporučuji občas zazálohovat, případně používat Time machine.


5 komentářů:

  1. sorry, ale OneNote je OneNote, podle me jedna z nejlepsich veci, co Microsoft udelal a pritom ma prakticky nulovou propagaci. Uz dlouho hledam na netu neco, co by mi na Macu, az switchnu, tohle nahradilo. Nahral jsem Evernote, ale proste to neni ono. Kez to dopadne jako s Outlookem. Microsoft si uvedomil, ze by zbytecne prichazel o penize a udelal Entourage, ktery rozhodne koupim. No a doufam, ze uvolni OneNote i pro MacOS X

    OdpovědětVymazat
  2. O tom se nehodlám přít, OneNote je zdaleka nejlepší poznámkovník, co jsem kdy používal. Memoblock mi však pro mé účely naprosto dostačuje.
    V poslední době se pokouším rozběhat Office 2007 v emulaci a až se mi to povede.. Pápá Windows partition :-)

    OdpovědětVymazat
  3. No, OneNote jsem nikdy nepoužíval, ale nestačí prostě To Do nebo poznámky v iCalu a okamžitý přístup k nim přes nějaký vhodný dashboard widget (To Do)? K dispozici jsou teda i Stickies, ale ty mají k OneNote na první pohled daleko. Výhodou je provázanost se systémem, takže synchronizace a vyhledávání bude bez problémů.
    Z drobné ukázky Vašich poznámek by se možná i hodila některá z GTD aplikací, jako je Things, The Hit List nebo open source Frictionless. Tuším, že mají jak widgety, tak iPhoní protějšky, abyste měl své poznámky pořád po ruce. Zkuste :)

    OdpovědětVymazat
  4. moole: Používal jsem Stickies, ale nevyhovovalo mi GUI. iCal prozatím naplno nepoužívám - některé úkoly nemají určitý začátek nebo dobu trvání, tak si neumím představit, jakým způsobem bych to do iCalu zadával.
    GTD metodu zatím nepoužívám, v tuto chvíli se nepotřebuji organizovat až tak efektivně, ale časem k tomu možná dojdu.
    Děkuji za typy, Frictionless mi přijde až příliš složitý, ke všemu mi za dobu zkoušení asi dvakrát spadl.

    OdpovědětVymazat
  5. no ja se priznam, ze OneNote a synchronizace Outlooku pres Active Sync u Touch HD jsou asi jedine duvody, proc budu mit na MacBooku i XP pres Bootcamp. Pres virtualizaci to synchro zatim nejede. Mozna Snow Leopard, ale ty porty ve virtualizaci prej proste nechodi spravne. Pres BT jsem to nerozchodili taky. vubec ten telefon nedetekoval. Ja mam dotaz - funguje posun poznamek po plose kamkoliv jako ve OneNote, jednoduche zmenseni ci zvetseni obrazku treba stazeneho z netu, vlozeni zvukove poznamky, snadne vlozeni tabulky treba z Exelu bez rozpadu formatovani, pripsani poznamky rucne pomoci tabletu k textu? Existuje nejaka moznost - jinak nez pres web !!! - ne vsude je wifi - neco napsat v aplikaci na Macu a synchronizaci to dostat do PDA/iPhonu? Je mozne pouzivat vicestupnovou hierarchii poznamek ( neco na styl kniha, kapitola, stranka hezky oddelene a prehledne jak to je ve OneNote )? Ja nechci jednoduchy zapisnicek, to bych mohl v Outlooku pouzivat primitvni poznamky . Ja chci komplexni nastroj. Treba Evernote uz se hodne blizi, ale nutnost vsechno synchronizovat pres web a ne jinak ( klasicky pres kabel se mi to nepovedlo, vubec nevim jestli to jde ) ten program diskvalifikuje. Je mozny treba udela mind map v programu iMindMap a jednoduse pres klip ji pretahnout celou nebo jen jeji cast do OneNote a tak ji dostat do PDA/iPhonu? Nevim o zadnem takovem programu pro Mac, ale mozna jsem spatne hledal, treba me potesite a poradite.

    Mahas

    OdpovědětVymazat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails