sobota 24. října 2009

Reklamace iPhone u T-mobile


U mého iPhonu 3G 8GB se již od začátku projevovala jedna ze známých výrobních vad, takzvaný "light leak" (obrázek), neboli pronikání světla mezi kovovým rámečkem a těsnící gumou. Ke všemu onen rámeček nelícoval s plastovým krytem a v místě přechodu byla znatelná hrana.
Z reklamace jsem měl pochopitelně strach po všech těch hororech, o kterých se můžete dočíst na fórech (prasklé kryty, zevnitř poškrábané displeje, etc.). O reklamaci rozhodla zničehonic se objevivší asi centimetrová bublina pod krycím sklem (na černé ploše vedle sluchátka). Nazývejte mne detailistou, ale u přístroje za patnáct tisíc je to už moc konstrukčních nedostatků.
Vybaven teoretickými znalostmi, vydal jsem se do Zlínské prodejny T-mobile, abych zjistil, že mi náhradní iPhone nepůjčí, protože jej nemají. Stane se, naštěstí v Brněnské pobočce ve Vaňkovce měli, nic tedy nebránilo vyplnění reklamačního formuláře. Slečna mi sice odmítla zapsat stav indikátorů vlhkosti, ale uklidňoval jsem se myšlenkou, že reklamuji mechanickou, nikoli elektronickou závadu.
To čekání bylo nesnesitelné, vybavovaly se mi všemožné scénáře, co by se asi tak mohlo přihodit. A věřte, že po ohlasech na servis Britex nekončil žádný z nich happy endem, zkuste si to vygooglit.

Od té doby každý den netrpělivě kontroluji průběh reklamace na stránkách servisu, až se konečně objeví vytoužené "Vyřízeno". Okamžitě píšu e-mail, s jakýmže výsledkem je to "vyřízeno", odpověď zní, že se jedná o reklamaci značkové prodejny T-mobile a že si to mám pořešit s nimi.
OK, tohle se dá celkem pochopit. V T-mobilu samozřejmě také nic nevěděli do doby, než telefon přišel fyzicky na prodejnu. Zase píšu jak to vlastně dopadlo a po přečtení odpovědi mne polije studený pot. Dozvídám se totiž, že mi byla vyměněna základní deska. Hmm, tak to je bomba, až na to že reklamována byla mechanická, ne elektronická závada a ke všemu servis Britex není oprávněn iPhony rozebírat. V podobném smyslu píšu odpověď a chci kontakt na kompetentního člověka z Britexu.
Ten mi sice odmítnou poslat a zároveň potvrzují oprávněnost mé námitky, ale jen tak mimochodem se omlouvají za omyl - prý mi byl zaslán nový přístroj. Chce se mi skákat. A pít alkoholické nápoje.

Závěr? I přes několik nedorozumění, která reklamaci provázela, mi byl telefon vyměněn za nový. Celý proces trval zhruba týden a na jeho konci je úplně nový přístroj s plnou dvouletou zárukou! Věřím, že někdo může mít s personálem T-mobile nebo Britexu problém, naštěstí to není můj případ.

5 komentářů:

  1. S dvouletou zárukou? Myslím že nee.. Záruka by měla "pouze" pokračovat.

    OdpovědětVymazat
  2. To jsem si taky myslel, koukal jsem jak klacek z bláta, ale je to tak. Schválně jsem se na to přeptal. Prý v případě problému mám přinést veškeré papíry, ale vzhledem k tomu, že se jedná o nový přístroj, tak záruka začíná běžet znovu.
    A to se vyplatí!

    OdpovědětVymazat
  3. Heh :D pěkné :) stalo se mi to taky a o tom jsem nevěděl, ale stejně už je prodaný a poté koupený 3GS :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hm... Tak to se podobá mému... Já koupil N97
    mini u t-mobile zn. prodejny. Na druhy den jsem jej šel raklamovat protože se sekal a nereagoval jak má. Napsal jsem do reklamaceč, že žádám výměnu(né opravu! ) ... Dnes jsem byl tel. vyzvednout, ale prodavač řekla, že byla vyměněná zakladní deska... A že tím je přístroj nový... Reklamaci jsem nepřevzal a zrovna píšu nesouhlas s reklamací a stížnost...

    OdpovědětVymazat
  5. Jistě, na nový přístroj samozřejmě máte nárok - v prvních šesti měsících od nákupu se závada považuje za tzv. výrobní vadu a můžete požadovat nový výrobek.
    Výhodou takového postupu mj. je, že v případě výměny zboží za nové začíná záruční lhůta běžet znovu (tak jako v mém případě).

    OdpovědětVymazat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails