pátek 26. prosince 2008

5 důvodů, proč používám Google Chrome [software]

Před časem jsem přešel na internetový prohlížeč Google Chrome. Původně jsem k němu měl možná trochu nedůvěru a Firefox mi s přehršlí různých rozšíření neskutečně vyhovoval. K užívání Chrome mne vlasně dovedla náhoda, protože na mém notebooku HP 6735s prostě Firefox nefungoval korektně a na složitějších stránkách se při posouvání nepříjemně sekal. Přišel tedy čas vyzkoušet něco nového.
Opera mne neláká, Explorer používají průměrně inteligentní (a ti, kteří potřebují, aby jim vše 100% fungovalo :-D ), Safari pro Windows stále ještě není zcela odladěno.
O Chrome se toho hodně napsalo a napovídalo, takže nezbývalo neš stáhnout instalační soubor a jít na věc. Instalační soubor je velmi malý, neboť většina potřebných dat se ještě "dopostahuje" z internetu.




1. Import veškerých nastavení z předchozího prohlížeče
Jedna z nejlepších věcí na mne čekala ihnet po dokončení instalace, a sice import navštívených stránek, záložek a hesel z Firefoxu. 5 sekund a mám v novém prohlížečí vše, co jsem postupem času prohlédl a shromáždil.

2. Rychlost spouštění
Při prvním spuštění byla rychlost načtení prohlížeče naprosto ohromující. Samozřejmě Firefox obvykle spustím a běží mi neustále minimalizovaný, ale proč čekat pokaždé, když prohlížeč spouštím?

3. Více prostoru pro prohlížení
Ve Firefoxu jsem vždy odebíral různé panely, protože na 800px vysoké obrazovce notebooku je každý řádek dobrý. Chrome má sice také několik pro mne zbytečných panelů, ale po jejich odstranění získám 5 řádků navíc oproti stejně ořezanému Firefoxu. Využití místa je zde bez debat daleko lepší. Dokládají to i následující screenshoty:













4. Dynamický stavový řádek
S prostorem pro prohlížení také souvisí stavový řádek. Ve Firefoxu jej máte buďto neustále zaplý nebo vyplý. U Chrome se objeví pouze při najetí na odkaz. Velmi praktické.
Někdo se může divit, na co potřebuji stavový řádek, inu, občas je dobré vědět, kam odkaz vede...













5. Download manager (i když s výhradami)
No a pátá výhoda se týká stahování. Všichni stahujeme a každý prohlížeč má jinak provedeného download managera. V Exploreru a defaultně nastaveném Firefoxu se vám objeví nové okno se stahováním, do lišáka se však dá nainstalovat plugin, díky kterému jste o průběhu stahování informováni při spodním okraji obrazovky. Chrome má podobný nástroj ovšem už v základu. Jedinou vadu na kráse vidím v tom, že stahování konkrétního souboru se váže k záložce, na které jste stahovat začali. Na ostatních záložkách tak o průběhu informování nejste (nemluvě o případu, kdy záložku se stahováním rovnou zavřete).
Na obrázku vlevo je samotný download manager, vpravo je pak zároveň s ním zobrazen i stavový řádek.













Co mi na Chrome vadí:
1. Některé stránky nezobrazuje korektně (například nevidím obsah internetového obchodu TNTrade a dokonce občas przní rozložení textu na mém blogu).
2. Absence vzhledů
3. Absence pluginů (ne že bych je potřeboval, ale rozhodně by se tak zavděčil širší skupině uživatelů)
4. Při zavření se nedotazuje na uložení otevřených panelů
EDIT: 5. Nemohu přes něj psát na blog, protože po přidání obrázku v aplikaci Blogger se tento nestane klikatelným. Omlouvám se tímto všem, kteří si chtěli zvětšit náhled a nemohli, nyní je už problém vyřešen.

Tak tohle je pět důvodů, kvůli kterým používám Chrome. Naprosto mi vyhovuje hned po stažení a funguje přesně tak, jak já si představuji bez zdlouhavého ladění a stahování pluginů. Přesto mám samozřejmě záložní prohlížeč, jelikož vyjímečně narazím na problematickou stránku.
A jaký prohlížeč používáte zrovna vy? Jakých je vašich 5 důvodů?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails