pondělí 20. dubna 2009

HP rebranduje, potěš koště [názor]

Nějak se mi v poslední době zalíbilo psát o marketingu, tak snad se za to na mě nebudete zlobit. Zůstaneme nadále v počítačovém průmyslu, přeci jen je to obor, kde se cítím tak trochu doma.

Pro nezasvěcené - rebranding = změna loga. Velmi zjednodušeně řečeno. Společnosti rebrandují, aby šly s dobou. Chtějí atraktivní a vizuálně působivá loga, nápisy, cokoli. Chtějí se prostě líbit.

HP se taky snaží jít s dobou a pánové Hewlett a Packard se musejí v hrobě obracet. Posuďte sami:













Obrázek převzat z frederiksamuel.com.


Co na nové logo říkáte vy? Trochu mi připomíná změnu loga Windows v době příchodu Visty.

Ne, tentokrát se nehodlám obouvat do Microsoftu, osobně si myslím, že zrovna v případě Windows byla změna loga změnou k lepšímu.

Jenže co vypadá dobře u Windows, nemusí fungovat u HP. Mně se nové logo nelíbí, nehledě na to, že bude značně nepraktické.

Původní logo vypadá seriózněji, adekvátně pro business třídu produktů. Zdá se, že HP se chce přiklonit k produkci zařízení pro masy, tak jako to dělá například Acer. V době "finanční - ať je to co je to" (slovo krize se mi vůbec nelíbí, pořád mám práci a peníze na rohlíky) je tento postup pochopitelný a je to vidět i na finančních výsledcích, kdy právě HP a Acer zaznamenávají růst. Nové logo je pro většinu běžných uživatelů bezpochyby atraktivnější.

Původní logo ale mělo řadu výhod, které to nové postrádá, jako například jednoduchost.

Logo původní bylo jednobarevné (nepočítaje podklad), dalo se jednoduše vytisknout i na černobílé tiskárně, dalo se jednoduše vyřezat ze samolepící fólie, dalo se jednoduše vytlačit do plastu.

V tuto chvíli si raději ani nechci představovat, jak by nové logo vypadalo například na noteboocích. Myslím, že pro ilustraci se výborně hodí logo Sony - Ericsson. Přeci jen na mobilu je to něco jiného.

Nové logo HP postrádá geniální jednoduchost toho předchozího. Dovoluji si citovat Antoina de-Saint-Exupéryho:


“Víte, že jste dosáhli dokonalosti v designu nikoliv když nemáte co přidat, ale když nemáte co odebrat.”

Doufal jsem, že postupu "dám to do bubliny, budu kchůl" už odzvonilo. Rebranding často provázejí negativní reakce, lidé se brání změně zažitého, to je přirozené. Já, ač ateista, modlím se, aby HP zachovalo původní logo alespoň pro business produkty. Třeba společnost nakonec od změny upustí úplně...


2 komentáře:

  1. Nove logo HP mi pripada spise jako Fake. Plasticnost loga je provedena velmi neprofesionalne a vypada jako kdyby bylo vytvoreno zakladnim efektem - emboss ve photoshopu. Pozadi je tvoreno silnym vnitrnim bilym stinem na okraji bez citu a uvazeni, proc? Zbytecne se prichazi o prostor a citelnost inicialu HP se snizuje. Dost lacine na tak velkou firmu...

    Jinak Microsoft ma porad jako hlavni logo textove, tato ikona ci symbol spise charakterizuje novou radu produktu Windows Vista. Kazdopadne je zde videt profesionalita a cit k praci, narozdil od HP, ktere logo vylozene odflaklo...

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní: Ne, není to fake, objevilo se už na balení produktů i v reklamě. Byl o tom i článek na Živě. Jinak že je to humáč, s tím souhlasím.

    Microsoft samozřejmě textové logo má, já jsem psal o logu Windows.

    OdpovědětVymazat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails