středa 24. června 2009

Oprava Sennheiser PX200 [názor]


Miluji svá sluchátka. Doslova. Hluboké basy, srozumitelné středy a výšky a hlavně dokonalá izolace od okolních zvuků. Proto jsem nesl dosti těžce, když jsem o ně přišel. Tedy ne že bych je ztratil nebo zničil, zkrátka se mi podařilo porušit izolaci u jedné z mušlí a přerušit tak kabel. I přes tento defekt jsem raději poslouchal jen jedno ze sluchátek, než bych sáhl po některých peckách, jež se mi doma povalují.
Pochopitelně takhle to nešlo do nekonečna, poinformoval jsem se proto o opravě. Tu provádí autorizovaný servis Sennheiser, společnost PANTER. Výměna měla stát 300 Kč + 19% DPH, cena tedy vcelku přijatelná. Odesláno 15.6. jako obyčejný balík na následující adresu:

PANTER spol. s r.o.
Bohuslava Martinů 7
140 00, Praha 4
Czech Republic

Sice nepřišel žádný potvrzující e-mail nebo tak něco, ale jistě jsou to solidní lidé...
Sluchátka dnes, 24.6., dorazila profi balíkem České pošty až k mně domů za lidových 357 Kč. Dychtivě jsem otevřel krabici. První co mne zarazilo byl kabel. Původní dvoužilový s rovným konektorem byl nahrazen jednožilovým s konektorem zahnutým. Žádný problém, snad je alespoň vyztužený Kevlarem, jako originální. V místě rozdvojení se skví nápis "MX 51", což je jiný model sluchátek od téhož výrobce, ovšem v poloviční ceně. O Kevlaru ani zmínka, nějak se s tím smířím.
Vzhledem k tomu, že mušle jsou lepené, odstranil jsem také polstry abych se přesvědčil, že plasty nebyly nějak poškozeny. Nebyly. Oddělení dílů a následné slepení bylo provedeno vcelku precizně. Sice se technikovi podařilo částečně přilepit jeden z polstrů, ale ty jsem kupoval nedávno nové, takže výměnu nemusím následující 2 roky řešit.
Pak přišlo to hlavní - ZVUK. "Budou znít jinak. V jednom z nich bude chrastit. Nebudou hrát jako předtím." No honilo se mi toho hlavou dost. Tak jsem je nasadil a spustil nejprve nějaký Drum and Bass, poté Walking on a Dream od Empire of the Sun a v tuto chvíli Lykke Li. JE TO POŘÁD TAM! Hutné basy ale celkově srozumitelný zbytek spektra.

Suma sumárum: Mám jiný kabel, přilepený polstr, ale trvalo to jen týden a jsem šťastný jako knokautovaná myš, že mohu pokračovat v poslechu mých milovaných sluchátek.

EDIT 27.6.: Tak ona ta oprava přeci jen tak bezproblémová nebyla. Nový kabel má na dvou místech porušenou izolaci a pravý měnič při nízkých tónech rezonuje. Toho jsem si všiml až druhý den při poslechu Crystal Method.
Spravil jsem o této skutečnosti příslušnou osobu a mám prý sluchátka poslat znovu, tentokrát vše vyřeší "bezplatně" (pravděpodobně budu hradit náklady na zaslání). Prý sluchátka dávají dohromady jak jen to jde, protože musí brát díly ze sluchátek jiných. To je mi servis. Platím 300 korun za kabel, který někdo někde vytáhne z odpadu.

Na závěr ještě fotogalerie (zleva): 1. ulomený kabel; 2. konektor nový (vlevo) a původní 3. detail nového kabelu (vlevo) a srovnání s původním

6 komentářů:

  1. Ty, takový bastlíř, do toho jsi přece mohl jít sám :)
    (Možná by pro jednoduchost stačilo operovat jen tu jednu poškozenou stranu a kablík o ty 2 cm prostě zkrátit - pokud bylo to poškozené místo hned pod mušlí.)

    Errm, mimochodem vlastním HD600, tak přesně chápu tvoje pocity. Po poslechu jakýchkoliv lepších sluchátek už prostě žádná levnější nemůžou být dost dobrá... ale to asi nebude platit jen o sluchátkách :)

    OdpovědětVymazat
  2. moole: No nebyl bych to já, abych se do toho nezkusil dostat, ale bylo to slepené fakt dobře - neměl jsem nástroj, kterým bych to otevřel, aniž bych poškodil plasty. Možná mají v servise nějakou chemikálii, která to lepidlo nějak naruší, každopádně jak já říkám "ať to zku*ví někdo jinej" :-)

    Já nejsem žádný hudební fajnšmekr, ale ten rozdíl je zatraceně znát. Nejsem už prostě schopen poslouchat levná sluchátka. V tuhle chvíli ještě zvažuji koupi pecek YUIN PK3, na které jsou skvělé ohlasy na fórech. S PXkama nemůžu jezdit na kole.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem na kolo asi před dvěma lety koupil Koss KSC55. Zvukově jsou výborné (mají stejné měniče jako Porta Pro), ale mechanicky špatné, po delší době začaly tlačit až to nešlo vydržet a nepřišel jsem na způsob, jak je roztáhnout jinak, než do mostu vlepit tvrdší drát, který drží tvar - to to docela vyřešilo :) Do pecek jsem nešel, protože jsem nenašel žádné, které by zvládly hutné basy, ale přitom neodrušily okolí - přecejen jde o život. Pak napiš zkušenosti..

    OdpovědětVymazat
  4. Clip-on sluchadle mne moc nelákají a KOSSu celkově nefandím - úroveň zpracování bývá dost tragická (porovnávám se Sennheisery), ale někde se na tu "celoživotní záruku" ušetřit musí.
    Zvukově sice bývají solidní, o tom žádná, ale i tak - měl jsem možnost poslechnout 10 let staré Porty a asi rok staré a nevěřil bys, jak velký rozdíl v kvalitě reprodukce to může být (ve prospěch těch starších Port).

    Ty PK3 právě jeden diskutér vyzdvihoval oproti svým KSC55, což je skvělý výsledek, když zvážíme velikost měniče a konstrukci celkově. Teď se ještě přesvědčit, jestli to byla pravda :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den,

    píšete "... sice se technikovi podařilo částečně přilepit jeden z polstrů, ale ty jsem kupoval nedávno nové ...". Mám PXC300 a na polstrech se začaly rozpadat švy.
    Jde polstry odebrat a vyměnit za nové? Nebo je potřeba dát sluchátka do opravy?

    Děkuju,
    Věroným

    OdpovědětVymazat
  6. Věronýme, polstry na mušlích se koupit určitě dají a výměnu zvládne s trochou šikovnosti každý. Polstr má těsnější a tvrdší kroužek, který je zasazen do drážky na okraji mušle. Stačí ho trochu odtáhnout a polstr z mušle sundat.

    Ty na hlavovém mostu jsem nikde nenašel (a popravdě ani nehledal, sluchátka jsou pohodlná i bez nich).

    OdpovědětVymazat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails