sobota 15. ledna 2011

SteelSeries XAI – zkušenosti z dlouhodobého používání


Po předchozí recenzi, kdy jsem měl XAI půjčenou jen po omezenou dobu, se naskytla možnost vyzkoušet tuto myš v delším časovém horizontu. Bez váhání jsem možnost přijal, protože ačkoli myší mi prošlo rukama opravdu hodně, vzpomínka na tohohle hlodavce ve mně doslova hlodala pěkně dlouho.

Nebudu se vracet ke všem bodům, popsaným dříve. Spíše bych rád recenzi rozšířil o dlouhodobé zkušenosti s používáním.

Tlačítka
Polohu ani taktilní odezvu jsem nekritizoval, spíše naopak. Tady se nic nemění, moje spokojenost trvá. Výhodou je poměrně velká tolerance polohy dlaně, tzn. dvojice hlavních tlačítek se mačká velmi dobře i když máte dlaň posunutou hodně dozadu. Hraniční poloha, za kterou je již potřeba vyšší síly, je odhadem ta, kdy máte bříška prstů na úrovni kontrolky za kolečkem. A to už je hodně nestandardní držení.
Když jsem nakousl kolečko, měl bych se vyjádřit k věci, která trápí část hráčské obce i recenzenty. A sice, že jeho krokování není příliš výrazné a občas dojde k přeskočení. Ve střílečce to může znamenat volbu jiné zbraně a asi si umíte domyslet, co se stane v pomenší místnosti, když místo z revolveru vystřelíte z raketometu.
Odezva kolečka opravdu příliš výrazná není, tužší chod by mu prospěl. V tomto směru mi nejvíce vyhovují myši Logitechu s kovovým kolečkem a přepínatelným režimem chodu. V tuto chvíli mi na stole leží pouze Logitech V470 (která má kolečko gumové) a oproti ní má XAI kolečko rozhodně tužší a odezvu znatelnější.
Display
Někdo si může myslet, že mít na myši displej už je opravdu featura pro buržousty. Já, jako uživatel Macu naopak tuhle věcičku vítám. Abychom si rozuměli–není příliš výrobců herních periferií, kteří by nabízeli software také pro jablečně počítače. Nadto si nepotrpím na přehnaně detailní nastavování, nedejbože programování maker. Hraju pro radost a abych zabil čas. Nejsem přesvědčen, že desítky nastavení dokáží zásadně ovlivnit můj výkon. Díky displeji na XAI si můžu to nejdůležitější nastavit bez ohledu na platformu.


Co se týče menu, uvítal bych jeho zjednodušení. Pro představu jsem vypracoval strukturu, která není úplně jednoduchá. Ke všemu myš během procházení držíte v dosti nepřirozené poloze, kdy pohyb v menu obstarávají buďto postranní tlačítka, nebo kolečko, jehož stiskem potvrzujete výběr.


Pro příklad jsem si vybral změnu nastavení rozlišení, která zahrnuje 7 kroků (za předpokladu že upravujete profil, který je zrovna aktivní), což rozhodně není činnost, kterou byste chtěli provozovat uprostřed bitevní vřavy. Naštěstí můžete mít pro každý profil nastavená dvě různá rozlišení a rychle mezi nimi přepínat trojúhelníkovým tlačítkem za kontrolkou (ta indikuje které ze dvou rozlišení právě používáte).



Tvar
O tvaru nemá smysl se dlouze rozepisovat, dle mého názoru je geniálně jednoduchý. Nejde o nic co by vám vyloženě sedlo hned na první uchopení a v tom je právě jeho krása. Umožňuje totiž měnit styl držení (včetně střídání rukou). SteelSeries si na tvaru docela zakládá, podle mě se však o zásadní novinku nejedná–podívejte se třeba na Microsoft Intellimouse Explorer. Přesto je tvar nadčasový, účelný a pohodlný.


Senzor
Dříve se objevily zprávy, že XAI má problém se snímáním a senzor občas laguje. Pravděpodobně se jednalo o chybu ve firmware, protože jsem nic podobného nezaznamenal. Myš mi dokonce s menšími záseky fungovala na mírně upatlaném skleněném povrchu. Bohužel se na ni v těchto podmínkách nedá spolehnout (zejména pokud vám nějaký sabotér sklo umyje), proto obecně doporučuji použít podložku.

Závěr
XAI není nejvíc sexy myš co jsem kdy měl. XAI není ani myš s nejvíce funkcemi. XAI není možná ani nejpohodlnější a jistě bych našel spoustu nej, která jí chybí, přesto je to však periferie, kterou jsem si oblíbil a považuji ji za jednu z nejlepších herních myší vůbec. Cena okolo 1 500 Kč mi nepřijde dramaticky přehnaná vzhledem k užitné hodnotě, kterou v sobě výrobek nese. XAI mi prostě na stole ještě nějakou chvíli zůstane a musím říct, že si to docela užívám.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails