středa 20. dubna 2011

Jak získat rychle co největší počet fanoušků na Facebooku


Tento článek konečně odhalí jak to udělat, abyste nemuseli dlouho čekat na to, až se vaše facebooková skupina naplní. Zdarma. Vysvětlím jak přeskočit měsíce úporného shánění fanoušků, placení PPC kampaní a přidávání obsahu. To vše za pouhých několik dní. Chcete aby měla vaše skupina desetitisíce a možná i statisíce uživatelů za jeden týden?

Pokud si podle titulku myslíte, že dostanete nějakou magickou formulku se kterou to půjde jako po másle, jste tu správně. Skočte rovnou na konec článku. Nebo zavřete okno prohlížeče a běžte se projít. Vyhnete se zbytečnému rozčarování a koneckonců venku je touhle dobou docela hezky.

Ono to vše samozřejmě jde udělat postaru.
Můžete udělat třeba zmíněné PPCčko. Příkladem budiž nedávný a nepříliš povedený (jak se to vezme) počin Aukra, propagující jejich inzertní portál.


Text "Jsem taky ve Vašem městě! Že mě neznáte? Podívejte se na stránky tety Berty" je skvělým příkladem toho, jak by se to dělat nemělo. Takto navržené PPC vám možná zajistí růst skupiny (jistě se najdou tací, kteří chtějí zjistit, kdo je teta Berta a co dělá v jejich městě), ale o návratnosti investic bych si dovolil pochybovat. Mnohem lepší by bylo přímo v textu upozornit na to, že se jedná o inzertní portál. Skupina sice neporoste tak rychle, ale odfiltrují se ti, kteří nemají o internetovou inzerci zájem. To jsou ale základní pravidla návrhu PPC...

No a co funguje vždycky–uspořádejte soutěž o něco, co všichni chtějí. iPad. Auto. Dům. Čím větší a dražší krám, tím rychlejší růst. Do skupiny se vám pak nahrne hromada vyžírků, protože je tam něco zadarmo. Hodnotou výhry jste jim právě zaplatili, aby vám za šanci dostat něco gratis věnovali chvíli pozornost.

Co to ale o vaší skupině vypovídá? Pokud jste značka, co pro vás počet uživatelů znamená? Je to počet lidí, které můžete obtěžovat svým spamem tak dlouho, než si vás skryjí nebo skupinu opustí? Nebo vám jde o to shromažďovat alespoň trochu loajální přívržence, kteří mají zájem přijímat váš obsah, mluvit o něm (a s vámi) a v tom úplně ideálním případě jej i šířit dále?
Velikost skupiny je jednoznačný a očividný ukazatel, ale také nejvíce zavádějící. Zakládáte-li skupinu za účelem shromažďování oveček, pak je vše v pořádku. Jde-li vám ovšem o co největší zapojení fanoušků, přestaňte se ohlížet na jejich počet a začněte měřit relevantnější ukazatele.
Facebook API umožňuje sledovat množství a druh interakcí s každým kusem obsahu (počet liků, sdílení a komentářů). To už je pak úplně o něčem jiném.

Pokud nechápete jak sociální sítě fungují a nedokážete platformy používat tak jak jsou zamýšlené, pak nemá smysl věnovat tomu energii. Zbytečně si tím škodíte a pochopitelně výsledky nenaplní vaše očekávání. To ale není chyba sociálních médií, to je problém nepochopení jejich fungování. Stejně můžete nadávat, že s novým Porsche se blbě oře pole, i když stojí víc než traktor. Jasně, ale zkuste si dojet z Brna do Prahy traktorem.

Moje úžasná rada naprosto zdarma
:
Založte si profil, chvíli službu používejte a snažte se pochopit co a proč tam lidé dělají. Možná pak nebudete orat pole se zánovním Porsche.

Vy pořád čekáte na tu magickou formulku, co? Tak tedy: Jak udělat velkou skupinu na Facebooku.
Úspěch zaručen u 9 ze 7 případů. Stačí pouze pojmenovat ji podle následujících pravidel:

  • Udělejte něco tak obecného, že kdo není členem, je automaticky looser: "Nemám rád/a když se někdo šťourá v nose," nebo "Nerad/a se potím."
  • Reagujte na aktuální dění ve světě: "Za každého fanouška koruna na oběti zemětřesení v _______" (doplňte aktuální zemi, kde je právě zemětřesení)
  • Reagujte na aktuální dění ve sportu: "Děkujeme českým hokejistům za vítězství ______" (doplňte kde aktuálně vyhráli)
  • Využijte běžných denních situací: "Jezdím autem", "Jezdím tramvají", "Občas chodím."
  • Spojte skupinu s něčím, co lidé nemají rádi: "Nesnáším vstávání brzy ráno", "Nemám rád/a když mám průjem", nebo doplňte jinou libovolnou věc, kterou obecně lidé nemívají rádi.
  • Spojte skupinu s něčím, co lidé naopak rádi mají: "Rád/a spím", "Rád/a se mazlím" nebo "Jsem rád/a nahatý/á".
  • Využijte zklamání a radostí ve vztazích: "Milujínkuju svého miláška", nebo naopak "Jsem smutný/á když mi ublíží někdo, koho mám rád/a". Nemůžete minout, statisticky se vždycky najde někdo, kdo je na tom aktuálně blbě nebo dobře a má potřebu to dát světu najevo.
Asi fakt zauvažuju o kariéře toho konzultanta přes sociální média...

3 komentáře:

  1. :) vynikající článek, který mne pobavil a taky trochu vrátil do reality - připomněl mi, jaké fanoušky opravdu hledám :) Díky, už dlouho jsem se tak nenasmál.

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný článek, zábavný :) ze začátku používání FB jsem se taky trápil počtem fanoušků, ale časem jsem zjistil, že většina jsou stějně jenom pasivní dušičky, které se nijak neprojevují. Tak sem to přestal řešit a jsem spokojený.

    OdpovědětVymazat
  3. Znám stránky co mají 500 uživatelů, ale interakce třeba přes 10% a prodávají jak na běžícím pásu. Spousta značek si neuvědomuje, že samotné číslo nic neznamená. Je potřeba tam mít lidi, kteří značku mají opravdu rádi a zajímá je.

    OdpovědětVymazat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails