pátek 21. listopadu 2008

První dojmy z nového MacBooku [hardware]

Ne, ještě jsem si to nekoupil. Ale byl jsem se podívat v iStyle Brno, abych porovnal nový Apple MacBook v těle z hliníkové slitiny a jeho plastového předchůdce a souputníka (plastový model dále zůstane v nabídce).
Zaměřím se zejména na otázky a problémy, které mi vrtaly hlavou. Jinak musím napsat, že nový MacBook je solidní kus harwaru a práce s ním představuje extrémní radost (až na ten displej). Ale pěkně popořadě...

Skleněný displej
Displej je díky sklu lesklejší než na původním MacBooku. Podsvětlení je možná o něco intenzivnější, ale má spíš vliv na podání barev (ty jsou subjektivně o něco světlejší než na služebně starším modelu). Kdo si myslí, že podsvětlení pomůže od odlesků, ten je vedle. Prostě tam jsou a patrnější než na plastovém kolegovi, který byl hned vedle. Zkoumal jsem to důkladně a tahle věc mne opravdu nepotěšila. Je fakt, že prodejna byla poměrně hodně osvětlena, ale na plasťáčku jsem svůj odraz nevnímal.

Dorazy víka.
Mnoho z nás určitě hledalo nějaké gumové dorazy. "Přece se to sklo nepokládá rovnou na hliník," mysleli jsme si. Chvilka napětí ... Doraz tam je! Je to gumový pásek okolo celého displeje, takže splývá s černým rámem. Geniální.

Kvalita zpracování.
V torzi je hliníkový kryt displeje poměrně pevný, není ovšem problém prohnout jej stejně jako plast na ploše (nebojte, pruží, takže se vrátí do původního stavu).

Klávesnice
Pocitově mi přišla lepší na předchozím modelu, i když nová také není špatná. Problém vystavovaného modelu byl v poněkud hlučném mezerníku, ale možná to byla jen vada konkrétního kusu, jinak jsou klávesnice obou MacBooků příjemně tiché.

Trackpad
Věcička, kvůli které bych klidně připlatil na hliníkový model. Údajně je skleněný, ale na dotek tak vůbec nepůsobí. Prsty po něm kloužou hladce a gesta se díky jeho velikosti stávají radostí. Ano, gesta. GESTA! Apple učinil touchpad/trackpad skutečně použitelným k ovládání počítače! Mám svoji myšku rád, ale díky tomuhle bych na ni dočasně zapomněl. Neuvěřitelně intuitivní a skvěle použitelné. Kdo nevyzkoušel, neuvěří.

Hrana
Přečetl jsem docela dost kritiky, týkající se ostré přední hrany. Tedy ne že by ten "rantlik" nebyl zaoblený, ale hrana tam skutečně je, i když vůbec ničemu nevadí. Při psaní všemi deseti jsem měl zápěstí položené v prostoru za hranou a ruka se mi tak přes ni nelámala. Já v tom nevidím problém.

Výdrž baterie
U staršího modelu hlásil systém 5:45 se zapnutou wifi, u novějšího 2:30. Není to samozřejmě závada ani nám Apple nelže v materiálech, model se kterým jsem měl co dočinění byl vystaven teprve třetí den, takže se baterka nestihla zajet. Proto nemohu poskytnout uspokojivý údaj.

Co z toho vyplývá
Pořád jsem tak nějak na vážkách, plastový MacBook se dá sehnat poměrně levně, ovšem po stránce zpracování a použitých technologií ho novinka drtí. Jen ten lesklý displej, sakra!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails