úterý 9. června 2009

Reklamace MacBooku u společnosti Český servis [názor]


O negativní zkušenosti řekneme statisticky mnohem více lidem, než o té pozitivní. Reklamace, tedy obvykle nepříjemná a zdlouhavá věc, byla však v mém případě natolik bezproblémová, že se o ten zážitek s radostí podělím. O co tedy šlo...

Jsem majitelem téměř rok starého MacBooku, kupoval jsem jej z druhé ruky. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, ale já jsem jej kupoval na Slovensku, od Slováka, ze slovenského obchodu. Již v té době byly na spodním krytu tenoučké černé prasklinky. Jedná se o výrobní vadu laku, kterou Apple uznal a kryty zdarma vyměňuje. A protože 17.6. mi končí roční mezinárodní záruka, rozhodl jsem se, že závadu nechám odstranit na území ČR.














Již před několika měsíci proběhla komunikace mezi mnou a servisem a vyplynulo z ní, že bych se musel dostavit osobně na diagnostiku a po posouzení a vyjádření Applu by v případě uznání oprava trvala minimálně týden. To byla doba, se kterou se mi těžko smiřovalo, proto proto jsem se pokusil domluvit nějaké to urychlení. Jak se říká "líná huba, holé neštěstí."
Nakonec se mi podařilo vyjednat následující: Pošlu oskenovaný záruční list, nafocenou závadu, sériové číslo MacBooku a kompletní kontakt na sebe. Vše bude odesláno k posouzení a pokud mi reklamaci uznají, přijedu na výměnu, která zabere zhruba hodinu. K takovým podmínkám snad ani nelze mít výhrady, takže přesně tohle jsem také udělal. Vůbec nevadilo, že na faktuře je úplně jiné jméno a adresa - pokud není notebook v databázi kradených, tak se tím asi nikdo nezabývá.

Samotná výměna proběhla takto:
V 8:30 dopoledne jsem notebook předal servisnímu technikovi a vyrazil se poflakovat do města. Oprava měla údajně trvat hodinu až půl druhé. Pro jistotu jsem se pro přístroj vrátil až v 10:30. Před budovou již postával pan technik a s úsměvem mi oznámil, že notebook už na mě čeká. Převzetí bylo otázkou několika málo minut a musím konstatovat, že práce byla odvedena na výbornou. Dokonce si troufám tvrdit, že šasi je pocitově o něco málo pevnější než předtím (to budou ty dotažené šroubky).

Ještě časová osa pro rekapitulaci:
1.6. jsem odeslal naskenovaný záruční list, nafocenou závadu, údaje o bydlišti a sériové číslo MacBooku.
2.6. dorazil e-mail s informací, že je nový díl objednán.
5.6. byl objednaný díl na pobočce
8.6. v 8:30 jsem předal MacBook servisnímu technikovi.
8.6. v 10:30 už si MacBook s novým krytem spokojeně hověl v mém batohu.

To není tak strašné, co říkáte? S českým servisem mám sice zkušenost pouze jedinou, zato maximálně pozitivní. I když na druhou stranu doufám, že se tam už nebudu muset objevit (vlastně po 17.6.09 už ani nemůžu).
A jaké zkušenosti s Českým servisem máte vy? Podělte se v diskuzi!

EDIT 12.6.09: Ještě by bylo vhodné poznamenat, že jsem reklamoval v servisním centru v Brně.

3 komentáře:

  1. Kamarád má stejnou zkušenost s brněnským Českým servisem. Reklamoval hučící pravý větrák na novém MBP Pro. ČS nejdříve také chtěli osobní posouzení a opravu na tak dlouho, než jim přijde díl, stačilo se ale domluvit přímo s technikem, že notebook kamarád nemůže postrádat, technikovi pak stačila jen faktura a za týden, když větráček přišel, na počkání ho vyměnili. Takže přesně jak říkáte, líná huba - holé neštěstí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, potřeboval bych malou pomoc. V ssoučasné době řeším stejný problém. Mohl by jsi mě prosím tě kontaktovat na mailu. Díky

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravim,

    pred dvema mesici jsem si nechal vymenit baterie u firmeni UPS ve firme Cesky servis. Oprava byla provedena neodborne, protoze nesla zastrcit ani jedna vidlice, proto jsem jim UPS vratil, by to znovu spravne smontovali. Jake vsak bylo moje prekvapeni, kdyz mi technik z pobocky v Ostrave oznamil, ze se nejedna o jeho opravu a ze jsou tam jeste puvodni akumulatory. Nechtel jsem to samozrejme tak nechat, protoze jsem „vyhodil“ 1000 Kc a za stejnou cenu jsem si mohl koupit novy zalozni zdroj. Na COI mi rekli, ze jim nelze dokazat, ze vlastne nic neopravili. Takze bych chtel timto varovat vsechny pripadne zakazniky, pred nepoctivosti zamestnancu ve firme Český servis. Dokonce ani slib vedouciho z pobocky v Praze, ze se mi k pripadu urcite vyjadri se bohuzel nenaplnil.

    J.F

    OdpovědětVymazat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails