pondělí 28. dubna 2008

Maxtor One Touch 4 Mini [recenze]

Tentokrát se podělím o zkušenosti s přenosným diskem. Po dlouhém rozvažování padla má voba na disk Maxtoru. Proč se dočtete níže.
Výhody a nevýhody jednotlivých formátů externích disků jsem již představil. Bystrému čtenáři je proto jasné, proč jsem si zvolil právě 2,5" disk. Kvůli jeho přenosnosti. One Touch Mini IV je díky své velikosti a váze opravdu nenáročným společníkem. Přiložený USB kabel slouží kromě přenosu dat zároveň jako napájecí a pokud by napájecí napětí jednoho USB portu nestačilo, je zde ještě druhá větev s dalším konektorem. Horní plocha disku je vyrobena z kartáčovaného hliníku. Tento velmi specifický vzorek doplňuje vkusné laserem gravírované logo výrobce. Na hraně pod ním je One Touch tlačítko, podsvětlené indikátorem provozu. Na levé hraně pak nalezneme mini USB konektor. Spodní strana disku je pogumovaná, což je dle mého velké plus, neboť je tak opět alespoň nepatrně sníženo riziko stržení z podložky. Na některých druzích povrchů je přilnavost opravdu slušná. One Touch tlačítku je možné pomocí nainstalovaných utilit přiřadit nějakou funkci (např. záloha, obnovení systému). Těchto služeb jsem zatím nevyužil. Tento disk mne přesvědčil svým vzhledem, rychlostí i cenou, přestože hlavním rivalem byl jeden z nejprodávanějších přenosných disků - Western Digital Passport 2. Ten jsem zavrhl kvůli nízké rychlosti a citlivému povrchu. Zde malé srovnání s hlavním rivalem od Westernu Fotografii jsem si vypůjčil ze serveru reviews.digitaltrends.com, neb disk konkurence nevlastním.












Porovnání rychlostí jednotlivých disků, jak jej uveřejnili na reviews.cnet.com




















Disk je kompatibilní jak s OS Windows, tak Mac OS X a linux. Musím říci, že jsem byl příjemně překvapen, neboť jsem doposud druhou napájecí větev použil vyjímečně, disk fungoval bez problémů pouze s jedním konektorem, a to i na starších noteboocích a PC s USB 1.1. Přesto některým majitelům disk fungoval až s napájeným USB hubem, ale to bych přisuzoval spíše zastaralosti harwaru.
Příjemná je také záruka na disk, 5 let se mi zdá jako nadstandartní a velmi rozumná doba. Je vidět, že výrobce svým diskům věří.

Velikost: 124 x 81 x 15 mm
Váha: 205g
Rozhraní: USB 2.0
Disk: 160GB/5400 rpm (ve skutečnosti 149 GB)
Vyrovnávací paměť: 8 MB

plusy
+ velikost
+ cena (patří mezi řádově nejlevnější disky)
+ kvalitní dílenské zpracování
+ rychlost
+ nízká úroveň hluku
+ záruka

minusy
- dodávaný software funguje pouze pod os Windows

Kde koupit?
czechcomputer
alza.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails