pondělí 28. dubna 2008

ASUS F3JR Reklamace [názor]

Tak a je to tady. Ti, kdož po předchozí recenzi netrpělivě očekávali mé zkušenosti s reklamací, se konečně dočkali.

Jednoho krásného dne mi začal zničehonic zlobit touchpad. Záměrně píšu zlobit.. V system trayi svítilo na Synapticsu levé tlačítko, jako bych jej držel. Pokud jsem pohnul s kurzorem, buďto jsem táhl výběr oken, nebo jsem otevřel desetkrát složku, přes kterou jsem přejel. Problém byl ten, že touchpad neustále nezřízeně klikal. Dovádělo mně to k šílenství, jelikož nebylo v podstatě možné počítač používat. Uchýlil jsem se tedy k vypnutí touchpadu a zjišťování podstaty závady. Po bootu do Ubuntu jsem shledal, že závada bude hardwarová. Naštěstí mi kamarád zapůjčil svou myšku, Logitech V450, která jediná s notebookem po přeinstalaci ovladačů USB fungovala. Díky, Romane ;-) Abyste rozuměli, narazil jsem někde na informaci, že touchpad je v notebooku připojen na řadič USB, proto jsem zasahoval i do těchto ovladačů, které se však nepodařilo vrátit do původního stavu ani reinstalací.

Reklamační postup u ASUSu by měl vypadat následovně. Na stránkách je reklamační formulář služby Pick Up & Return. Po vyplnění přijde e-mail s reklamačním číslem a instrukcemi, druhý den pak volá paní operátorka ze společnosti SIL (společnost, která pro ASUS vyřizuje reklamace), aby domluvila podrobnosti převzetí. Den poté by měla přijet zásilková služba, vadný výrobek odvézt, v SILu na něm zapracují technici a opravený výrobek se vám vrátí. Na to vše mají zákonnou lhůtu 30 dní, jenže ...

Po zjištění podstaty závady jsem 14.12.2007 vyplnil formulář služby Pick Up & Return, přijal reklamační číslo a druhý den dohodl s operátorkou SILu čas a místo předání, na němž jsem celý den čekal. A světe div se.. NIC! Celý týden se nikdo neozval. Žádná omluva, vysvětlení. Pojal jsem podezření, že na mne někdo hodil bobana. Zavolal jsem tedy já. Slušně jsem paní vysvětlil, k čemu došlo a žádal nápravu. Opět jsme dohodli čas a místo. Ozval se mi chlapík z přepravní služby, že přes svátky nejezdí a domluvili jsme jiné datum. Překvapivě jsem mu nestál za to, aby mi alespoň dal vědět, že v dohodnutý den nepřijede. Tou dobou už celá záležitost trvala měsíc a půl. Polofunkční notebook, kamarád už by rád svou myšku.. I rozhodl jsem se tedy poradit se s právníkem a sdružením ochrany spotřebitelů.
Obě strany potvrdili nárok na odstoupení od smlouvy. Kontaktoval jsem prodejce, který nechtěl o vracení peněz ani slyšet a trval na předložení nějakého vyjádření od servisu, že reklamaci neprovedl ve stanovené lhůtě.

S žádostí o toto potvrzení jsem tedy volal do SILu. Slečna operátorka nebyla na podobnou situaci připravená, proto mi přepojila přímo ředitele společnosti, pana Roberta Adámka. Slušně jsem mu vysvětlil, k čemu došlo a sdělil svůj požadavek. Pan ředitel mi oznámil, že se poradí s právníkem a bude mne kontaktovat na e-mail. Tak se také stalo. Zhruba za tři dny jsem měl ve schránce mail ze SILu. Srdce mi bušilo nedočkavostí, abych byl v zápětí schlazen studenou sprškou. Pan ředitel se mi v e-mailu omluvil za vzniklé nedorozumění a nabídl mi "promptní vyřízení reklamace pod jeho osobním dohledem". Jak milé ...V odpovědi jsem jeho nabídku s díky odmítl a trval dále na svém původním požadavku, tedy vystavení porvrzení o nedodržení reklamační lhůty pro prodejce.
V reakci na tento další e-mail mi bylo sděleno, že mému požadavku nemůže být vyhoveno, protože rozhodujícím okamžikem pro započetí reklamačního řízení je předání notebooku.
Zamysleme se. Kdyby bylo rozhodujícím okamžikem předání výrobku, společnost SIL by se ani nemusela obtěžovat posílat kurýra. Stačilo by jen vyčkat promlčení reklamační lhůty. Tím by celá tato slavná služba naprosto postrádala smysl.
Poslal jsem tedy ještě několik zdvořilých mailů, výsledek byl však vždy stejný. Peníze nevracíme, potvrzení nevydáme.
Kontaktoval jsem znovu prodejce. Nejprve se mnou jednal jako se zlodějem, který si chce pomoci k lepšímu notebooku a dokonce mne nařkl z toho, že jsem na promlčení schválně čekal. Podotýkám, že jsem byl po celou dobu slušný, jak mne to rodiče učili.
Nakonec si milý pan prodejce vzpomněl, že jsem zakoupil notebooky dva (koupil jsem stejný model přítelkyni) a hned se nám jednalo lépe. Omluvil se za svůj ofenzivní přístup. Prý to kdejaký student "zkouší", aby měl lepší model. Totéž jsem v podstatě dělal já. Student už jsem sice nebyl, ale chtěl jsem lepší model. Hlavně s lepším servisem.
Požádal mne o zaslání potřebné dokumentace, tedy formuláře od ASUSu a korespondenci s panem Adámkem. Ten totiž v jedné ze svých zpráv potvrdil, že jsem se pokoušel o reklamaci opakovaně.
Prodejce, vybaven těmito důkazy, souhlasil s odstoupením od smlouvy. Napsal mi ať přinesu notebook, on mi vrátí peníze a se servisem si to "nějak vyřeší".
Notebook jsem předal a vyinkasoval hotovost.
Mohlo by se zdát, že celá nepříjemná záležitost skončila happyendem, ale ...

Zhruba po dvou týdnech mi psali ze SILu, že můj výrobek je opraven a bude mi co nevidět doručen. Peníze jsem měl, nevěnoval jsem proto tomuto sdělení pozornost.
Po dvou dnech mi volal chlapík ze zásilkovky, že za hodinu mi balík doveze. Paráda. Měl jsem peníze i notebook !!! Anžto jsem tou dobou nebyl doma, zaúkoloval jsem převzetím bratra.
Jak už jsem uvedl, dostalo se mi náležité mravní výchovy a neoprávněné obohacení nepřicházelo v úvahu. Informoval jsem tedy prodejce, který si pro notebook přijel.
Aby toho nebylo málo, dozvěděl jsem se dodatečně, že bratr balík nepřevzal osobně, ale že zásilkovka jej nechala u sousedú (!!!).
A pak si kupte notebook od ASUSu ...

Závěrem
Kromě této závady jsem na notebooku objevil prasklý plast v prostoru pod klávesnicí. Po celou dobu byl notebook přenášen v brašně která k němu byla přibalena, případně v batohu se speciální polstrovanou přihrádkou. Názor si každý udělá. Dále kabel od zdroje byl zřejmě nevalné kvality, jelikože na některých místech popraskala izolace a bylo vidět jeho vnitřní oplet. Naštěstí se jednalo jen o tu část, v níže je stejnosměrných 14V.
Kamenem úrazu je u ASUSu jeden jediný servis, sídlící v Ostravě.
Rada na závěr : Pokud máte tu smůlu, že se vám jakákoli věc od této společnosti porouchá, řešte opravu přes prodejce.

Další zkušenosti se servisem SIL na blogu pana Kobla

5 komentářů:

  1. ehh, zdá se to jenom mi nebo byla na vině jen a pouze přepravní firma/kurýr ?

    Poprvé si jej několikrát nevyzvednul a napodruhé jej klíďopíďo nechal u sousedů ...
    být SIL-em, tak se poohlídnu po jiné přepravní společnosti a být tebou tak přehodnotím postoj k SILu.

    Prodejce se brání, protože takových podvodníčků je dneska milion a ředitel ti nabídnul osobní dohled nad reklamací - to je od SILu maximum, co můžeš dostat a ty si trvdohlavě trváš na potvrzení?

    Jinak nevím, kde jsi vzal prodlevu měsíc a půl - když nedorazí kurýr do dvou dnů, volám, když nedorazí podruhé, volám, potřetí? Píšu doporučený dopis řediteli SILu ...

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě to nebyla čistě vina SILu, ale naprosto selhal lidský faktor celkově. V SILu měli asi nepořádek v údajích, jejich kurýr (nebo spíše přepravní firma) se ukázali jako nespolehliví.

    Mě se jedná o to, že jsem měl jednoznačně nárok na vrácení peněz, o tom nemohlo být pochyb. A jediné co mi nabídli byla "oprava pod dohledem ředitele". Vždyť to je k smíchu. Pochybuji, že nad technikem pan ředitel bude stát-maximálně mojí reklamaci v databázi přiřadí něco jako status důležité, o to ale nejde.
    Na vrácení peněz jsem trval z toho důvodu, že to bylo v době, kdy jsem notebook potřeboval denně používat k práci a očividně nespolehlivý servis mne vystrašil natolik, že jsem se rozhodl notebooku co nejrychleji zbavit. Proč mám proboha třikrát do týdne někam volat, aby si milostivě přijeli?
    Chápu, že SIL Ostrava je jediný servis ASUS pro celou ČR, ale nejsem zdaleka jediný, kdo s nimi měl problémy. I když je pravda, že spokojení lidé na internetu chválou šetří, ti nespokojení křičí, seč to jde (stejně jako v tomto článku já).
    Prostě mne rozzlobilo, že mi pan ředitel odmítl to, na co jsem měl ze zákona právo. Práva spotřebitele se u nás porušují naprosto běžně. Tím bych to uzavřel.

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den,
    Vaše zkušenost je koukám opravdu otřesná. Nedokážu si představit, že by někdo takhle jednal se mnou.
    Já mám jinou zkušenost se servisem u ASUSu. Notebook jsem reklamoval již dvakrát, poprvé odešla RAM a podruhé kontakt k display a měl jsem prasklinu na šasi notebooku.
    V prvním případě vyřízení trvalo 5 dní včetně dopravy tam a zpět (trvalo by 4, kdyby balíková služba DPD neodvezla omylem můj notebook do Žiliny a poté teprve ho neexpedovala do ČR).
    Podruhé to bylo horší, oprava trvala skoro 14 dní, protože v servisu si zřejmě pletli díly (zkoumal jsem protokol a bylo vyměněno postupně asi 5 různých dílů, než našli ten správný, přičemž v popiscích bylo vidět, že si spletli i model notebooku).
    Se servisem ASUSu jsem proto poměrně hodně spokojen, bohužel jste asi měl smůlu.

    OdpovědětVymazat
  4. Ono už jen to, že reklamujete podruhé o něčem vypovídá.
    Máte pravdu, také si nedokážu představit, že by takhle ZNOVU se mnou někdo jednal. Ono nevyřídit reklamaci je jedna věc, ale když ze mě k tomu dělají blbce, tak to už je trochu moc. Možná jsem měl jen smůlu, ale nikomu bych to nepřál.

    OdpovědětVymazat
  5. ASUS už v životě né. Mám 5let starý noťas Fujitsu Siemens a doposud žádnou reklamaci a na roka půl strém ASUSu jich bylo už tolik a stále to pořádně nefunguje. A že by se na záruční opravy dívali něják přátelsky to né.

    OdpovědětVymazat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails