pátek 10. července 2009

David z Chebu prodává iPhone, dějství čtvrté [názor]


Po poslední e-mailové korespondenci volal David z Chebu znova, opět z neveřejného čísla. Tentokrát jsem ho trápil češtinou tak dlouho až napoprvé zavěsil. To ho očividně neodradilo, zhruba za půl hodinky totiž volal znova.

Vyrozuměl jsem, že se ptá po penězích a po mém kamarádovi.

"Maj frend hev jor many, hy vil send it tudej", ujistil jsem Davídka.

Bohužel Tommy Ho Vyndej to dnes asi nepošle.

Netrpělivý Davídek ještě pro jistotu napsal okolo čtvrté hodiny odpolední:


"Am stále čeká na platební údaje .. Poslali jste provést platbu, protože jsme čekání na spojení, abychom mohli loď telefony a odeslání zásilky vás podrobnosti z fedex .. E mail, jakmile bude platba se provádí v celé západní Unie informací


Pozdravy"


Platbu jsme provést neposlali, Davídek nám totiž zaslal špatné údaje (dal celý e-mail do překladače, byla proto přeložena i část adresy). A co je západní Unie informací, to mi bude vrtat hlavou celou noc. Doufám, že se zase ČR nežene do nějaké další unie, to by byla pohroma...


"Ahoj, kamarád v banka být a to problém že údaje nefungovat. Někde muset být chyba, ty udělat kontrola a napsat e-mail jestli v pořádku.


"Příjemce jméno: David

Přijímače Příjmení: Gijse

Adresa: 82 Everton řídit.

City.: Stanmore

Stát: Middlesex

Velká Británie

PSČ: HA7 1EA"


Já doufat, že to jen omyl! Velmi zklamán, jak můžu vědět, že ty napsat správně moje adresa, až posílat iPhone?

Až údaje správně já běžet Western Union a poslat peníze 800 Euro. Ty poslat 7 iPhone 3GS 32 GB, pravda? My udělat moc dobrý obchod!

Těšit se až ty napsat.


Pozdravy"


David musí asi na něčem frčet, nebo co. Opět hodil celý text do překladače a ten mu opět přeložil část adresy, konkrétně "82 Everton road" jako "82 Everton řídit". A taková adresa v Británii přirozeně neexistuje.

Já být hloupý chudáček z malá chýše, nepoznat v čem problém!


"Ahoj,

ty znovu poslat špatná údaje! V banka říkat, že "Adresa: 82 Everton řídit" neexistovat. Proto já poslat tobě detaily znovu pro kontrola.

Nemít důvěru, ty špatná obchodník. Jestli neposlat správně údaje, já koupit iPhone u konkurence.

Ty nabídnout dobrá cena a 2 iPhone zdarma, ale jestli ty chtít udělat obchod, muset poslat dobrá údaje.

Ty mi napsat správná údaje a adresa na kterou pošleš iPhone abych já měl jistota, že víš kam poslat 7 iPhone.


Pozdravy"


Když jsou s tím Evertonem pořád takové problémy, rozhodl jsem se zjistit, kde to vlastně je, že to ten šmatlák není schopen napsat dobře. Přišel jsem na zajímavou shodu: Everton Road, Everton je i v Jihoafrické republice (akorát na ni nesedí PSČ, které skutečně ukazuje na Everton ve Velké Británii). Nejspíš jen náhoda.

Každopádně okolo 12. hodiny (asi 20 minut po odeslání e-mailu) David volá znova, asi se zalekl, že bych mohl chtít iPhone koupit jinde. Tradičně asi půl minuty dělám že nerozumím, ale Dave už mě zná a slovo iPhone opakuje mnohem častěji. Chvíli na sebe blábolíme, pak se mu opakovaně omluvím, že jsem "busy", ať zavolá za hoďku a zavěsím.

David nakonec volá asi za dvě, snažím se mu vysvětlit, že "82 Everton řídit" neexistuje. Marně. Zhruba po třetí minutě zavěsí.


Poslal jsem pro jistotu mejl.


"Ahoj,
ty dnes volat že údaje OK, ale to ne pravda. "82 Everton řídit" nebýt na mapa. Nemožné poslat peníze na tvoje adresa, já být v banka osobně.
Já poslat tobě e-mail, ty říkat že ne. Kde problém?
"


Okolo osmé večer opět volá, chce, abych mu ještě jednou poslal e-mail, aby mohl zjistit v čem je problém. Tohle nemůže být Brit ani Nigerijec, tohle je jednoduše Tatar!


To ale není všechno, podařilo se mi odhalit ještě jeden zajímavý fakt. Vzpomínáte jak jsem psal ve článku iPhone 3GS 32GB za 350 Euro o prodejci, který se podepsal jako Philip Cassilas? No... tak to je taky David.

Kontaktoval mne z e-mailu casselectronics@live.com, ale peníze chtěl poslat na stejnou adresu, kterou posílal na můj druhý e-mailový účet jako David Gijs z e-mailu davidgijs@live.co.uk.


Davidovi vůbec nevadí, že ho kontaktuji ze dvou různých e-mailů a takový detail vůbec neřeší. Neví ani pořádně kdo jsem, je mu to určitě jedno. Jediné, čeho chce dosáhnout je, abych odeslal peníze na jeho účet. Tahle věc se mu ale zoufale nedaří, protože do překladače dává i adresu, která se tak stává nepoužitelnou.

David je podvodník. Velmi špatný podvodník. Bohužel ne všichni jsou takové směšné případy, jako on.

Už mě tahle maškaráda přestává bavit. David na svou chybu pravděpodobně nikdy nepřijde, dokud mu ji neprozradím. Pokud to udělám, možná se mu povede skutečně někoho obrat o peníze.


Poslal jsem mu další e-mail podobný tomu předchozímu a doufám, že mu to dojde. Pokud ne, oznámím mu, že mám jiného kupce, který mi posílá adresu správně. Což asi nakonec budu muset udělat, neb odpověď je následující.


"Řekl jsem vám, co by mi email banky řekl vám o adresu tak, že i vy můžete poslat jinou pro platbu


Pozdravy"


Nemůžu uvěřit, že by tenhle člověk mohl dokázat kohokoli okrást. Každopádně se Davida snažím co nejvíce vytížit. Chci, aby se mnou ztratil moře času a provolal majlant. Chci, aby si rval vlasy z hlavy, až se bude snažit přijít na to, kde dělá chybu. Chci, aby se celý svět dozvěděl, jaký je to mizerný podvodník a úplně nejvíc chci, aby to finále bylo grandiózní.

Nakonec totiž Davidovi oznámím, že mu ve skutečnosti rozumím velice dobře a že to vše jsem dělal jen proto, abych ho pořádně vyškolil. Bude nadávat a vyhrožovat, ale to bude asi tak vše. Neví o mně nic, zná jen mé telefonní číslo.


Ale na to je ještě čas. V zítřejším pokračování nechám čtenáře rozhodnout o tom, co Davidovi odpovím. Snad neprokoukl mou lest a snad se mnou ještě úpně nepřišel o nervy.

Pozdravy!

18 komentářů:

  1. paradne jsem se bavil pri cteni tohoto serialu, takovych inzeratu je opravdu kupa na netu, je to vlastne spam. uz se tesim na pokracovani serialu, chce to opravdu neco grandiozniho, treba osobni setkani:)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za podporu. Dnes o půlnoci zveřejním další díl, tentokrát budou moci čtenáři rozhodnout, jakým směrem se bude dohoda s Davidem ubírat dále.
    Návrh osobního setkání je dobrý nápad, také jsem na to myslel. Zajímala by mne ta výmluva :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá zábava. Rád vám dělám reklamu: http://tr.im/rJi1

    OdpovědětVymazat
  4. Zmíněná adresa ve Velké Británii existuje. Stačí hledat v Google Mapách "82 Everton drive, Stanmore, GB". Dokonce i směrovací číslo podle Google Map odpovídá.

    Ono totiž road je silnice, nikoliv řídit.

    OdpovědětVymazat
  5. Ad adresa - není to spíš Everton Drive ... http://jdem.cz/bqnv2 ?

    OdpovědětVymazat
  6. Jan Rybář: Děkuji, rád bavím lidi :-) Doufám, že to bude fungovat taky trochu jako osvěta.

    carnero: Očividně nechápete, nevadí, vysvětlím.
    Citované e-maily PŘEDKLÁDÁM TAK, JAK JSEM JE PŘIJAL A ODESLAL. David je pravděpodobně píše v angličtině a následně překládá v nějakém překladači.
    JÁ JEMU PÍŠU E-MAILY V ČEŠTINĚ A V ČEŠTINĚ JE OD NĚJ PŘIJÍMÁM.
    Samozřejmě mi bylo jasné, že "Everton řídit" bude buďto Everton Drive nebo Everton Road (očividně je to Drive), ale VŽDY jsem od Davida adresu přijal ve tvaru "EVERTON ŘÍDIT".
    A protože si hraju na naivního kupujícího (téměř na hranici demence :-) ) tak předstírám, že mi ta adresa prostě nefunguje :-)
    Už?

    Anonymní: Dík, teď už víme kam to chce posílat (ovšem neznamená to, že právě tam bydlí). Podle jednoho diskutéra Davidovi pro výběr peněz u Western Union stačí znát POUZE JEDNO JEDINÉ ČÍSLO toho převodu či co. Co je na tom pravdy nevím, ale nepřekvapilo by mě to.

    OdpovědětVymazat
  7. Je na vás e-mail? Poslal bych vám bombu: Davidův průkaz (poslal mi jeho fotku, abych si mohl "ověřit", že nelže). :))

    OdpovědětVymazat
  8. Davidův "ID card":
    http://jan.r1bar.sweb.cz/applegraf/d1.png
    http://jan.r1bar.sweb.cz/applegraf/d2.jpg

    OdpovědětVymazat
  9. Taky jsem ho podusil...

    [J] mám nápad - jen pošlete mi fotku vašeho ID kartu - tak uvidíme se
    Určitě si můj záruka.
    --
    [D] Ok.I jen zavolat svému nadřízenému a hned řekl: "Měl bych vám poslat Id a já měla být jisti, že nepoužíváte moje id něco elese a už mu ujištění, že jste důvěryhodně kupujícím, ale on wount se chýlí ke kanceláři zase dnes tak jsme převýšení získat fotky teď .. Ale když pošlu Id nyní budete jděte s platbou?
    --
    [D] Tady je můj id.So jste dokázat nám, že nepoužíváte tento id za jakékoli špatné tím, že půjdete na Western Union a odeslání platby, abychom ca provést přepravu do místa svého ok? a řekněte nám, jak se platba půjde po této Id.
    --
    [J] Díky, ale to není ID karta - která je amatérský fotomontáž
    (to je škoda - já jsem grafik tak můžu uznat, že). http://jan.r1bar.sweb.cz/applegraf/d2.jpg
    Jste podvodník. Nebudu vám poslat nějaké peníze a já budu varovat
    všichni proti vám (jsem napsal e-mail na WU: Poslal jsem jim naše
    konverzace, vaše ID a budou blokovat vaši adresu).
    --
    [D] Jak to myslíš. To není true.I použít id že pro lidi, že nemá důvěru me.Ok Co vás další, abyste mi věřit? Ok máte někdo v Anglii? 1) 2) Wil půjdete a provést platbu a udržet Odesílatelé jméno do telefonu dostanete? Chci důkaz vám můj legitimity
    --
    [J] Něco takového ... A real věc ve své skutečné ruce. Více info: http://www.direct.gov.uk/en/Governmentcitizensandrights/Identitycards/DG_174258
    - Stačí číst a budete vědět, že každý může uznat falešný
    porovnává ji britská ID vzorku.
    --
    [D] ok .. můžu udělat, ale i nadále muset jít domů, aby si tento druh id. Ok, dejte nám to tento way.Go a provést platbu a udržet odesílatele jméno odesílatele a jméno, a když máte telefon máš uvolnění informací nebo posílat platby na jakékoliv jméno podle svého výběru, jak přijímač místo mé jméno a když dostanete telefon pak budete posílat peníze na mé jméno. Dejte mi vědět, pokud je to možné.
    --
    [J] Můžeme udělat z něj naopak: stačí poslat iPhones a wil platit, jakmile jsem dostávat. Můžu vám můj PayPal číslem, takže si zkontrolujte cand I zaplatí lidé při nákupu např. na eBay v pořádku a rychle.
    --
    [D] Ok můžeme použít banky k bance potom? Nebo budete platit pro lodní dopravu, dodávky a vlastní poplatek?
    --
    [J] OK, jen počítat hodnotu iPhones, doprava, dodávka a vlastní poplatku, a pošlu you peněz těsně po uvidím můj iPhones.

    OdpovědětVymazat
  10. Jan Rybář: Svatá prostato, ten člověk je opravdu totální tragéd! :-D
    Koukám, že Vás to taky chytlo - je to sranda dělat si legraci z podvodníků - a svým způsobem je to služba lidem..

    NAVRHUJI, ABY MU NAPSALO CO NEJVÍC Z NÁS A NÁSLEDNĚ JEJ BUDEME ZDRŽOVAT NA TELEFONU.
    Jeho účet bude koncem měsíce tak velký, že si to propříště rozmyslí :-)
    (u T-mobile jsem ověřil, že za příchozí hovor do ČR v žádném případě neplatíte)

    OdpovědětVymazat
  11. Western Union používají hodně podvodníci s auty.
    http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/svetova-ekonomika/clanek.phtml?id=284603

    http://www.autorevue.cz/default.aspx?article=3962

    OdpovědětVymazat
  12. Adam: Western Union vůbec používají podvodníci všího druhu - lidé si totiž často neuvědomují riziko, které využitím téhle služby podstupují (což není chyba Western Union, ale neznalost těch, kteří přes ně pošlou peníze neznámému člověku).
    Solidní obchodník WU nepoužívá.

    OdpovědětVymazat
  13. Mám zkušenost s jedním podvodníkem s auty. Jestli by někdo chtěl, můžu zveřejnit naší e-mailovou konverzaci.

    OdpovědětVymazat
  14. Adam: Proč ne, ale navrhuji navázat spolupráci se serverem Nečestně.cz, kam by se takové téma hodilo. Případně poslat na můj mail crteczek na gmail.com a já jej zveřejním na blogu.

    OdpovědětVymazat
  15. DNES JSEM STOPOVAL DAVIDOVU IP A HÁDEJTE ODKUD JE :-)
    Začíná to na NI a končí na GERIE!

    OdpovědětVymazat
  16. "Jeho účet bude koncem měsíce tak velký, že si to propříště rozmyslí :-)"

    No to ho to asi moc nestoji - pokud pises, ze vola z neverejneho cisla, tak na 99,99% vola pres Skype - coz ho stoji opravdu jen drobne, zadne horentni castky...

    OdpovědětVymazat
  17. Pěkně mě napálil podvodník s auty, samo že přes Western union, super Škoda ocavia, v plné palbě, za 5000 euro.......
    nevím,má to cenu hlásit na policii? Je takových "naivců" jako já více? Dejte vědět o sobě.

    OdpovědětVymazat
  18. Anonymní: Cenu to určitě má, ale o výsledku by se dalo s úspěchem pochybovat.

    OdpovědětVymazat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails