pátek 10. července 2009

David z Chebu prodává iPhone, dějství páté [názor]


Jak jste asi pochopili, podvodník David prostě není schopen napsat adresu korektně. To mu ale vůbec nebrání dělat stejnou chybu zas a znova, přestože se ho na ni snažím upozornit seč to jen jde. Bezvýsledně.


"Ahoj,

Děkujeme za Váš mail.

Nyní jdi a první a provést platbu a vrátit se ke mně platební detail, abychom mohli lodi Apple iPhone 3G S 32 GB

Zde je detail znovu.

Příjemce Jméno: David
Přijímače Jméno: Gijse
Adresa: 82 Everton řídit.
City.: Everton
Země: Velká Británie
PSČ: HA7 1EA

I čekají vaši platbu detail.

Pozdravy"


Minule jsem psal, že David vystupuje jako několik různých osob, proto jsem se ho jen tak mimochodem zeptal, jak je možné, že mi posílá jinou adresu a podepisuje se občas jako Philip.


"Philip (ty jmenuješ Philip, pravda?),
proč posílat peníze na adresa David Gijse, když ty Philip?
Já byl dnes banka a peníze neposlat - všechny údaje v pořádku, jen "82 Everton řídit" nikde v Británie!
Kontroluj adresa a nech mě slyšet, kde problém.
"


Jsem skutečně stupidní kupující, pořád mu totiž cpu svoje peníze i přesto, že jeho chování je krajně podezřelé. Snaží se situaci alespoň trochu vyjasnit a posílá novou adresu. Pochopitelně to opět zvrtá...


"Ahoj,


Tady je náš vedoucí kanceláře můžete provést platbu na tuto adresu.


PŘIJÍMAČE NÁZEV: David Gijse

Sídlo firmy: 220-224 West Road

Město: Westcliff NA MOŘI

STÁT: ESSEX

PSČ: SS0 9DE

ZEMĚ: Spojené království


Důvodem, proč posílat peníze na tuto adresu je, že David Gijse je účetní firma a máte provést platbu na své jméno a adresu.


Královský Takže zpátky ke mně se platby a doručení platebního detail, abychom mohli lodi Apple iPhone 3G S 32gb


I čekají vaši platbu detail.


Pozdrav"


David je oficiálně debil. Ulici má tentokrát dobře, ale kde byste v Británii hledali "Westcliff NA MOŘI"? Ani Google maps o něm neví... A "název přijímače" mě rozmontoval minimálně na pět minut.


"Ahoj, děkuji.

Poslat peníze příští týden, teď já moc práce. Sehnat ještě další lidi kdo chtít iPhone 3GS 32 GB. Můžeme ještě změnit objednávka? Objednat víc iPhone za levný cena?


Pozdravy"


Chvilku po odeslání David opět volá. Řešíme kdy peníze pošlu. Přirozeně chce, abych je poslal co nejdříve. Mizernou angličtinou mu říkám, že se o víkendu setkám ještě s dalšími kamarády a objednám víc kusů neuvěřitelně levného iPhone 3GS 32 GB. Spojení se přerušuje. David volá za chvilku znovu. Chce vědět kdy pošlu platbu. Znovu mu vysvětluji, že se s kamarády setkám o víkendu a že mu dám vědět až příští týden, kolik kusů budeme brát.

Konečně mu to dochází. Ještě ověřím, jestli má opravdu hodně iPhonů pro všechny mé kamarády a loučíme se.

Moc dlouho mě v klidu ale nenechá, za 10 minut další e-mail:


"Ahoj,


Pokud můžete provést platbu nyní obdržíte na telefonu pátek můžete poslat někomu jít a pomůže vám provést platbu na Váš účet. tak, abychom mohli loď telefonu dnes okamžitě vaše platba se potvrzuje.


Takže zpátky k nám s platební detaily a vlastní osobní adresu.


I čekají vaši poštu.


Pozdravy

Management "


Davídek ztrácí nervy, bojí se, že veškerá jeho snaha přijde vniveč. Chce si to posichrovat, proto vzápětí píše znovu:


"Ahoj,


Takže očekáváme vaši platbu detail zítra ráno, abychom mohli lodi Apple iPhone 3G S 32GB


I čekají vaši poštu.


Pozdravy

Management"


A hodinu poté zase! Nikdy jsem neviděl seriózního obchodníka takhle tlačit na pilu. Asi spěchá, protože mít loď plná iPhone a ta čekat na vyplutí :-D.


"Jdi a použití této adresy a pošlete mi informace od společnosti Western Union ..



Příjemce Jméno: David

Přijímače Jméno: Gijse

Adresa: 11A EMPIRE PARADE

City.: Stanmore

Stát: Middlesex

Velká Británie

PSČ: HA7 1EA


Tak jaký čas budete jít a provést platbu zítra?


Dejte mi vědět


Pozdravy"


Jasně že se mu nechce čekat celých 5 dní, investoval do toho tolik energie! Musíme ovšem uznat, že napostopadesáté se mu konečně podařilo nepřeložit i adresu. Bravo! Ovšem už třetí adresa?!

Já ale rozhodně nebudu ustupovat. Budu trvat na tom, že musí počkat do pondělí. Chci mít do začátku příštího týdne klid, nebaví mě třikrát denně zvedat telefon a poslouchat jeho mizernou angličtinu v chrčícím sluchátku.

Co mu ale řeknu v pondělí?


a) mám provést ono grandiózní odhalení a říct mu, že to celé byla jen habaďůra?

b) mám to opět uhrát na špatnou adresu? (použiji tu druhou co mi poslal)

c) mám mu oznámit, že jsem sehnal lepšího prodejce a že iPhony od něj už nechci?

d) mám se pokoušet dohodnout setkání s fiktivním známým, kterého v Británii mám?


Mám udělat něco úplně jiného? Hlasujte v anketě nalevo, nebo se podělte v diskusi!


Zde ještě pro zpřehlednění seznam dosud publikovaných záznamů o Davidovi (chronologicky):

David z Chebu prodává iPhone, dějství první

David z Chebu prodává iPhone, dějství druhé

David z Chebu prodává iPhone, dějství třetí

David z Chebu prodává iPhone, dějství čtvrté



7 komentářů:

  1. D) je urcite nejlepsi varianta :)

    OdpovědětVymazat
  2. Geniálne. V žiadnom prípade neuzatvárať! Nastal čas, kedy by si mal zosnovať plán k jeho koncu, hlavne v ňom vyvinúť strach.
    Dobrým nápadom je vytiahnuť ho späť do offline sveta, skúsiť fiktívneho známeho, prípadne fake zastrašujúce emaily z eBay a pod., či pre oddialenie ešte kontaktovať ho ako iný zákazník a viesť dva rozhovory.

    Zaujímalo by ma čo máš pripravené pre grandiózny záver.

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní: To si v tuto chvíli myslí i většina ostatních :-)

    Michal: To co zkoušel Honza Rybář (komentáře u minulého dějství) nefunguje - ten člověk je podle IP z Nigérie, tam na něj nikdo nemůže. V podstatě nemáme šanci ho zastrašit.
    Můžeme ho ale pořádně naštvat :-)
    Tím grandiózním závěrem bude právě ono odhalení, kdy mu sdělím, že celou dobu to bylo pod mou kontrolou a že jsem ho jen vodil za nos. Do té doby ho ale chci ještě trochu potrápit.

    OdpovědětVymazat
  4. Napsal bych mu, ze kamarad je v UK a ze penize slozi osobne ... To by mohlo zas nakou dobu vydrzet ...

    OdpovědětVymazat
  5. Napsal jsem mu, že kamarádka je tam jako au-pair, takže jestli se tím bude dál zabývat, tak večer bude blogpost :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Já bych na grandiózní závěr mu oznámil, že jsem policista a že vím že on je lump.:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Oldřich: Davídek je z Nigérie. Když se nebojí pokoušet se lidi okrást o desetitisíce, nevyděsí ho takováhle novina :-)
    V Nigérii funguje policie ještě hůře, než tady (ano, skutečně je to možné!) a takového podvodníka tam V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ STÍHAT NEBUDOU. Proto je většina internetových podvodníků právě odtud.

    OdpovědětVymazat

Prosím, odesílejte své komentáře po zralé úvaze, ve formě adekvátní vašemu věku a dosaženému vzdělání.
Odlišný názor vítám, musí být ale vyjádřen kultivovaně a hlavně musí být k věci.

Related Posts with Thumbnails